Christopher Hofman Laursen
Christopher er SEO-strateg hos HofmanSEO, et enkeltmandskonsulentfirma, der fokuserer på at hjælpe B2B-virksomheder. Christopher er også international taler og opfinder af Customer Journey Mapping-metoden (beskrevet i MOZ-blogindlægget, der blev kåret som årets bedste i 2022).
Christopher begyndte sin karriere med rejser rundt i Europa, hvor han solgte audio- og videoprodukter. I 2003 stiftede han et succesfuldt domænenavnsfirma, hvor der blev registreret domæner for kunder som Airbnb, LycaMobile, Campari, Kikkoman og endda Scientology. Det var her, han blev introduceret til SEO. Da han formåede at få deres lille hjemmeside til at rangere i top 3 på Google US – i konkurrence med Wikipedia og GoDaddy – blev han grebet af SEO-verdenen.
Efter salget af virksomheden skiftede Christopher til bureauverdenen og blev en del af GroupM i 2016. Et højdepunkt var at flytte Banco Santander fra side 3 til den øverste placering på Google for søgeordet "lån".
I 2018 blev Christopher ansat hos IMPACT Commerce som medarbejder nr. 122. Fem år senere var de over 400. Som Head of SEO er en af Christophers største præstationer at hjælpe KOMPAN med at opbygge et internt SEO-team og gøre organisk trafik til en værdifuld kanal. Han arbejdede også tæt sammen med Mettler-Toledo, verdens førende inden for vejeinstrumenter, og besøgte deres afdelinger i Shanghai og rundt om i Europa. En anden stolt milepæl var en SEO-case for optikerkæden Nyt Syn, der blev hædret ved European Search Awards.
I 2023 blev Christopher Head of SEO hos InboundCPH, hvor han havde fornøjelsen af at arbejde sammen med Henning Madsen, en af Danmarks SEO-pionerer.
Nu er Christopher fuldt dedikeret til HofmanSEO.
Christopher bor i en forstad til København med sin kone, deres børn og deres hund, Amigo. Han er dansk vinentusiast (se mere på DanishWine.com), spiller skak på et solidt niveau (ELO-rating: 2226), og han har engang gennemført et 100 km ultramaraton. I dag foretrækker han at løbe gennem skovene med Amigo.