Clever Content Awards
Vinderne 2025

Her kan du se vinderne af Clever Content Awards 2025. 

Vinderne blev kåret den 9. januar 2025 i DGI-Byen i København ved en stor reception i forlængelse af den årlige Clever Content Conference.

Bedste Content-Strategi

  • GULD: "Lidt at tygge på" af Concept X, dentsu X & podads for Perfetti van Melle/Stimorol 
  • SØLV: “Fra gratis content til bestseller boglancering” af Labelless Media for Mindcamp
  • BRONZE: "Gen Z's mest foretrukne - En Omni Content-strategi, der rammer målgruppen hvor end, de er" af Matas - SoMe, Influencer og Content team for Matas

Bedste Event-Strategi

  • GULD: "Omnichannel Index 2024" af IMPACT Commerce for IMPACT Commerce
  • SØLV: "Fisherman's Friend's Vinterbadeklub" af Buzzanova for Fisherman's Friend
  • BRONZE: "Generaxion webinar serie" af Generaxion for Generaxion

Bedste SEO-Strategi

  • GULD: "Forældre & Barn – En indholdsstrategi der følger livets faser" af Matas - SoMe, Influencer & Content team for Matas
  • SØLV: "Staby Fliser & Hegn SEO strategi" af Conversio for Staby Fliser & Hegn
  • BRONZE: "Bioforce SEO strategi" af Conversio for Bioforce.dk / A. Vogel

Bedste Content Innovation-Strategi

  • GULD: "IKEA Sleep mode, 2024" af dentsu X & Marketsquare for IKEA
  • SØLV: "Grundfos Sololift" af ZITE for Grundfos
  • BRONZE: "KOMPAN Let's Play Green" af Publico Kommunikation & Frank Studio for KOMPAN Danmark

Bedste Brug af Video

  • GULD: "SOUNDBOKS" af Højkant for SOUNDBOKS
  • SØLV: "Seksualitet & Intimitet - oplysning til mennesker med rygmarvsskade" af Rygmarvsskadeforeningen i samarbejde med; Helsefonden, Bevica Fonden, Qufora, Coloplast, Brand Movers, Bodil Eskesen Centret, Vestdansk Center for Rygmarvsskade & Ulykkespatientforeningen for Rygmarvsskadeforeningen
  • BRONZE: "XL-BYG tester elværktøj med Jacob Carlsson" af XL-BYG for XL-BYG 

Bedste Podcast

  • GULD: "Byggepladsen" af Beam Audio Agency for Airtox
  • SØLV: "Lidt at tygge på" af Concept X, dentsu X & Podads for Perfetti van Melle/Stimorol
  • BRONZE: "112 for Venskaber x Toyota" af Heartbeats for Toyota

Bedste E-bog/whitepaper/rapport (enkelt eller serie)

  • GULD: "E-bog: Sådan udvikler I psykologisk tryghed" af AS3 Transition for AS3 Transition
  • SØLV: "Omnichannel Index 2024" af IMPACT Commerce & Google for IMPACT Commerce
  • BRONZE: "10 gode råd - Få succes med din første virksomhed" af Legal Desk for Legal Desk

Beste publikation (print eller digital)

  • GULD: "Hvem tager rugbrød med?" af Concept X & Publicis for Lantmännen
  • SØLV: "Litteraturmagasinet: en Bogforum-Publikation" af Story Lab / Story House Egmont for Bogforum
  • BRONZE: "Omnichannel Index 2024" af IMPACT Commerce & Google for IMPACT Commerce

Beste content-hub/blog

  • GULD: "Værktøjskassen" af Volkswagen i samarbejde med Brand Movers for Volkswagen
  • SØLV: "Satair Knowledge Hub" af Satair i samarbejde med Brand Movers for Satair
  • BRONZE: "Bioforce Inspirationsunivers" af Conversio for Bioforce.dk / A. Vogel

Bedste brug af sociale medier

  • GULD: "Nøgne Sandheder - Tættere på hinanden" af Story Lab / Story House Egmont for Matas
  • SØLV: "Clever LinkedIn" af Clever for Clever
  • BRONZE: "Working at twoday is all about people - SoMe" af twoday Danmarks MarCom-team & twoday Digital Experiences for twoday 

Bedste brug af influencere

  • GULD: "Nordea x Michella Meier-Morsi - Kvinder, investeringer og pension" af Nordea i samarbejde med Michella Meier-Morsi & Sisu Social for Nordea
  • SØLV: "Always On - Fra Trends til Troværdighed" af Social Works & Matas for Matas
  • BRONZE: "IKEA København, Summer Campaign 2024" af dentsu X for IKEA 

Bedste nyhedsbrev

  • GULD: "Sådan vækster Søstrene Grene CLV med inspirerende content" af Søstrene Grene for Søstrene Grene
  • SØLV: "Penny News - Investering for alle" af Moneypenny and more for Moneypenny and more"
  • BRONZE: "Publico's Nyhedsbrev" af Publico Kommunikation for Publico Kommunikation"

Bedste Native Advertising-kampagne

  • GULD: "Kære Overgang..." Af Story House Media Sales & Story Lab for L’Oréal Vichy
  • SØLV: "Diabetes kan ramme os alle" af Diabetesforeningen i samarbejde med Accenture Song & ReadPeak for Diabetesforeningen
  • BRONZE: "House of the Dragon S2 - Danmark skal vælge side!" EB Brand Stories for Warner Bros. Discovery - MAX

Årets Content team (inhouse/bureau)

  • Matas Influencer & Content Team 

Partnere

Vil du også være partner? Kontakt os på hello@clevercontent.dk