Clever Content Awards
Vinderne 2025
Her kan du se vinderne af Clever Content Awards 2025.
Vinderne blev kåret den 9. januar 2025 i DGI-Byen i København ved en stor reception i forlængelse af den årlige Clever Content Conference.
Bedste Content-Strategi
- GULD: "Lidt at tygge på" af Concept X, dentsu X & podads for Perfetti van Melle/Stimorol
- SØLV: “Fra gratis content til bestseller boglancering” af Labelless Media for Mindcamp
- BRONZE: "Gen Z's mest foretrukne - En Omni Content-strategi, der rammer målgruppen hvor end, de er" af Matas - SoMe, Influencer og Content team for Matas
Bedste Event-Strategi
- GULD: "Omnichannel Index 2024" af IMPACT Commerce for IMPACT Commerce
- SØLV: "Fisherman's Friend's Vinterbadeklub" af Buzzanova for Fisherman's Friend
- BRONZE: "Generaxion webinar serie" af Generaxion for Generaxion
Bedste SEO-Strategi
- GULD: "Forældre & Barn – En indholdsstrategi der følger livets faser" af Matas - SoMe, Influencer & Content team for Matas
- SØLV: "Staby Fliser & Hegn SEO strategi" af Conversio for Staby Fliser & Hegn
- BRONZE: "Bioforce SEO strategi" af Conversio for Bioforce.dk / A. Vogel
Bedste Content Innovation-Strategi
- GULD: "IKEA Sleep mode, 2024" af dentsu X & Marketsquare for IKEA
- SØLV: "Grundfos Sololift" af ZITE for Grundfos
- BRONZE: "KOMPAN Let's Play Green" af Publico Kommunikation & Frank Studio for KOMPAN Danmark
Bedste Brug af Video
- GULD: "SOUNDBOKS" af Højkant for SOUNDBOKS
- SØLV: "Seksualitet & Intimitet - oplysning til mennesker med rygmarvsskade" af Rygmarvsskadeforeningen i samarbejde med; Helsefonden, Bevica Fonden, Qufora, Coloplast, Brand Movers, Bodil Eskesen Centret, Vestdansk Center for Rygmarvsskade & Ulykkespatientforeningen for Rygmarvsskadeforeningen
- BRONZE: "XL-BYG tester elværktøj med Jacob Carlsson" af XL-BYG for XL-BYG
Bedste Podcast
- GULD: "Byggepladsen" af Beam Audio Agency for Airtox
- SØLV: "Lidt at tygge på" af Concept X, dentsu X & Podads for Perfetti van Melle/Stimorol
- BRONZE: "112 for Venskaber x Toyota" af Heartbeats for Toyota
Bedste E-bog/whitepaper/rapport (enkelt eller serie)
- GULD: "E-bog: Sådan udvikler I psykologisk tryghed" af AS3 Transition for AS3 Transition
- SØLV: "Omnichannel Index 2024" af IMPACT Commerce & Google for IMPACT Commerce
- BRONZE: "10 gode råd - Få succes med din første virksomhed" af Legal Desk for Legal Desk
Beste publikation (print eller digital)
- GULD: "Hvem tager rugbrød med?" af Concept X & Publicis for Lantmännen
- SØLV: "Litteraturmagasinet: en Bogforum-Publikation" af Story Lab / Story House Egmont for Bogforum
- BRONZE: "Omnichannel Index 2024" af IMPACT Commerce & Google for IMPACT Commerce
Beste content-hub/blog
- GULD: "Værktøjskassen" af Volkswagen i samarbejde med Brand Movers for Volkswagen
- SØLV: "Satair Knowledge Hub" af Satair i samarbejde med Brand Movers for Satair
- BRONZE: "Bioforce Inspirationsunivers" af Conversio for Bioforce.dk / A. Vogel
Bedste brug af sociale medier
- GULD: "Nøgne Sandheder - Tættere på hinanden" af Story Lab / Story House Egmont for Matas
- SØLV: "Clever LinkedIn" af Clever for Clever
- BRONZE: "Working at twoday is all about people - SoMe" af twoday Danmarks MarCom-team & twoday Digital Experiences for twoday
Bedste brug af influencere
- GULD: "Nordea x Michella Meier-Morsi - Kvinder, investeringer og pension" af Nordea i samarbejde med Michella Meier-Morsi & Sisu Social for Nordea
- SØLV: "Always On - Fra Trends til Troværdighed" af Social Works & Matas for Matas
- BRONZE: "IKEA København, Summer Campaign 2024" af dentsu X for IKEA
Bedste nyhedsbrev
- GULD: "Sådan vækster Søstrene Grene CLV med inspirerende content" af Søstrene Grene for Søstrene Grene
- SØLV: "Penny News - Investering for alle" af Moneypenny and more for Moneypenny and more"
- BRONZE: "Publico's Nyhedsbrev" af Publico Kommunikation for Publico Kommunikation"
Bedste Native Advertising-kampagne
- GULD: "Kære Overgang..." Af Story House Media Sales & Story Lab for L’Oréal Vichy
- SØLV: "Diabetes kan ramme os alle" af Diabetesforeningen i samarbejde med Accenture Song & ReadPeak for Diabetesforeningen
- BRONZE: "House of the Dragon S2 - Danmark skal vælge side!" EB Brand Stories for Warner Bros. Discovery - MAX
Årets Content team (inhouse/bureau)
- Matas Influencer & Content Team